パート主婦の英語学習&発達障害児子育て日記

5歳(年中)の子を育てながら英語学習を続けるパート主婦の日記。

NHKラジオ英語番組のレビュー(その1 入門者向け)

英語は何もかも忘れている状況だったので、まず毎日ラジオを聴くことから始めました。

聞き始めたのは、確か2017年の12月頃だったと記憶しています。

(このブログを始めた頃ですね)

自宅では小さな子供がいて勉強できないので、もっぱら学習ができるのは仕事の昼休みと電車通勤(30分)の間のみでした。

1日の学習時間は、トータルで1時間15分ほどです。

私が聞いているのは、次の番組です。

今回の記事では、赤字の講座についてレビューを書きます。

 

  • 「英会話タイムトライアル」
  • 「ラジオ英会話」
  • 「入門ビジネス英語」(月・火)
  • 「実践ビジネス英語」(水~金)
  • ボキャブライダー」

 

これらの番組を選んだ理由は単純で、昼休みの間に放送されていたから。

聞き始めたばかりでついていけたのは、英会話タイムトライアルとボキャブライダーだけでした。

 

タイムトライアルは、ネイティブの先生が簡単な英語で話すトレーニングをしてくれます。私のように英語が苦手な初心者の方には、大変おすすめです。

教えてくれるフレーズは汎用性が高く、私は講義で使ったフレーズをディクテートして、できるだけその場で覚えました。

全部は覚えきれませんし、すぐ忘れてしまうのですが、少しずつ言えるフレーズが増えていきました。

 

ボキャブライダーは、毎回4つの単語を例文を交えて学習します。こちらも初心者向けですが、なかなか馬鹿にできず、語彙力を増やすのに多いに貢献してくれました。

 

結論: 英会話タイムトライアルとボキャブライダーは、英語初心者に超おすすめ!

 

 

__________________________________________

How to learn English (My Version, for English beginners)

 

I had learnt English for 8 years in my school days though, I barely remembered it.

I started learning English via radio programs on December 2017.

I am a mother of two-years-old little son, so I have very limited time for studying English.

I decided to spend my lunch break and commute time on learning.

I chose following programs:

 

  • English Time Trial
  • Radio English
  • Business communication for beginners
  • Business communication in action
  • Vocaburider (It means (English) vocabulary and rider.)

 

Why did I choose them? The answer is that they were being aired in my break.

At first, I could catch up only a few programs, like “English Time Trial” and “Vocaburider.”

They are for beginners.

 

Say about “English Time Trial”, it’s a great program for beginners.

The teachers, Steve Soreci and Jenny Skidmore from US, teach us simple and useful phrases.

I always dictate their conversation and try to memorize them in time.

Of course, I sometimes forget them, but my English skill is improving little by little.

 

“Vocaburider” enable you to increase your vocabulary.

It provides 4 words and sample sentences every lesson.

This program targets English beginner, but it will definitely increase your vocabulary even if you are above intermediate level.